استقلال موزیک :: استقلال موزیک

استقلال موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی

صدها نمونه فایل دانلودی تجارب برتر تربیتی در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان که برای معلمان ،مدیران و معاونین عزیز گذاشته شده است و آنها را در این سایت می بینید نشان می دهد که تجارب تربیتی نقش مهمی را در فرآیند تربیت دانش آموزان دارند. تجربیات و ابتکارات تربیتی که از سمت عوامل اجرایی پرورشی و آموزشی در محیط های کلاس و مدرسه به ویژه در رابطه با معلمان در فرآیند آموزش و تربیت ذر راستای بهبود رفتار دانش آموزان صورت می گیرد ، در ارتقا و اعتلای شخصیت تربیتی دانش آموزان نقش مهم و اساسی دارد. بیان این موضوع و استفاده از تجارب تربیتی معلمان ، تجارب تربیتی معاون ،تجارب تربیتی مدیر و… اقدامی بسیار مهم و تاثیر گذار در راستای استفاده بهینه از این قابلیت در پرورش و ارتقای سطح فکری و فرهنگ تربیتی در دانش آموزان است.

فلسفه ایجاد تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی یکی از مسائل مهمی است که در راستای سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش بوجود آمده است.و در راستای توسعه تفکر پژوهشی در میان مدیران ، معلمان و معاونین و سایر عوامل آموزشی بوجود آمده است. در واقع نظام آموزش و پرورش در سالهای اخیر در رابطه با بهبود و اعتلای نظام تربیتی به جشنواره تجارب برتر تربیتی روی آورده است.

اهداف تجارب برتر تربیتی

همانگونه که اطلاع داریم یکی از مهمترین هدف های نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش فراهم نمودن امکانات لازم و مورد نیاز در راستای ارتقای هر چه بیشتر شخصیت تربیتی دانش آموزان است.اما نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که تجارب برتر تربیتی باعث بهبود یکباره و آنی شخصیت تربیتی دانش آموزان نمیشود.تجارب برتر تربیتی این نکته را یادآور می شود که برای ارتقای شخصیتی دانش آموزان ، می بایست عوامل مختلفی دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.وجود تجربیات برتر تربیتی باعث می گردد که دانش آموزان و معلمان گرامی سریعتر بتوانند به بهبود شرایط موجود و ارتقای سطح شخصیتی و تربیتی دانش آموزان بپردازند. تجارب برتر تربیتی معلمان ، تجارب برتر تربیتی مدیران و تجارب برتر تربیتی معاون ها باعث می گردد که الگویی بسیار مناسب و موثر برای استفاده دیگر فرهنگیان محیا گردد.و در رشد شخصیت و تربیت دانش آموزان عزیز نقشی کارا و آسان کننده داشته باشد.قابل توجه است که استفاده از تجارب برتر تربیتی دیگر همکاران می تواند از هزینه های دوباره و مجدد خود داری شود.اما متاسفانه در سالهای اخیر کمتر شاهد مستند سازی تجارب برتر تربیتی توسط مدیران ، معلمان ، معاونین و سایر عوامل آموزشی شده ایم.

منبع : سایت معلم بلاگ

استقلال موزیک...
ما را در سایت استقلال موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 444 تاريخ : دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 17:20

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :